Home » Praktijkvoorbeelden » IN APPARTEMENT

 

EN APARTÉ

 

BIODERMA

Probleem

 

 

Het probleem in
een notendop

Bioderma wilde het format van zijn opleidingsavonden herzien om zo het innoverende imago van het merk te versterken, met behoud van de essentiële onderdelen van een opleiding.

 

 

Job

Evenement & E-Evenement

Locatie

Heel Frankrijk

Lancering

09.2021
Kerncijfers

 

 

In het kort

1800

Deelnemers

90 %

Tevredenheidspercentage

onze reactie
Bioderma - En aparté - Productlancering - WMH Project

EN APARTÉ

 

De gasten ontmoeten elkaar thuis, de plek waar de warmste en meest ontspannen avonden kunnen worden gehouden. Thuis staat ook synoniem voor comfort, gezelligheid, intimiteit en van gedachten wisselen.

De Bioderma-producten werden dus voorgesteld zoals bij u thuis: symbolisch in een groot appartement dat dienst deed als Bioderma-huis.

de ervaring

een labo, een plenaire sessie, interactieve workshops...

Vrij om hun eigen tijd in te delen bewogen de gasten zich tussen productpresentaties, cocktailproeverijen en het maken van juwelen.

In 2021 evolueerde het concept "Huiselijk" (“En aparté”) naar een reeks digitale live-evenementen, als gevolg van de gezondheidscrisis. Elk evenement was gewijd aan een andere campagne (hygiëne, zon, winter enzovoort), met telkens bijna duizend deelnemers. Deze digitale ‘ontmoetingen’ waren volgens hetzelfde schema opgebouwd als de face-to-face avonden, en boden momenten van uitwisseling, uitproberen, gezelligheid en opleiding.

 

 

Job

Evenement & E-Evenement

Locatie

Heel Frankrijk

Lancering

09.2021
Impact
Bioderma - En aparté - Productlancering - WMH Project

Voordelen voor de deelnemers

 

Aan de gasten werd niets opgelegd: ieder kon kiezen wanneer hij of zij de producten wilde ontdekken, wilde dineren of wilde deelnemen aan de animaties. Alles in een intieme omgeving die uitwisseling bevordert.

Bioderma - En aparté - Productlancering - WMH Project

voordeel voor het merk

 

Het concept stelde Bioderma in staat zich te onderscheiden van concurrerende merken. Ook bood het de gelegenheid om de banden met het farmaceutisch netwerk te versterken.

Alle geselecteerde traiteurs zijn afkomstig uit de streek, en werken uitsluitend met biologische producten.

De badges van de deelnemers werden gemaakt van seeded paper.

Case studies in de kijker

 

INNOVEIT

European Institute of Innovation & Technology (EIT)

Job

Public Relations

Locatie

Europa

Lancering

12.2017

Docks Bruxsel, van shoppingcenter naar ‘livingcenter’!

Portus Detailhandel

Job

Public Relations

Locatie

Brussel

Lancering

09.2019