CASE STUDIES

 

UW PROJECTEN, ONZE REALISATIES!

 

we make it happen

 

 

Door uw problemen te bestuderen, uw wereld te begrijpen, gebruik te maken van onze expertise en ervaring, de juiste synergieën te creëren en een vleugje flexibiliteit toe te voegen, We Make It Happen!

Ontdek enkele van onze beste verwezenlijkingen, de kerncijfers van onze evenementen, de voordelen voor zowel het merk als de deelnemers.

Inspireer uzelf, inspireer ons.

INNOVEIT

European Institute of Innovation & Technology (EIT)

Job

Public Relations

Locatie

Europa

Lancering

12.2017

Internationale persconferentie tijdens de jaarlijkse Europese tech- en innovatiehoogmis.

Meer lezen

 

 

Voor het derde jaar op rij is Vademecom met zijn pan-Europese partnernetwerk verantwoordelijk voor de public relations van het EIT in het algemeen en de verslaggeving van INNOVEIT, hun jaarlijkse innovatieforum in Boedapest, in het bijzonder. De crème de la crème van Europa’s meest invloedrijke media werd gelobbyd, met als resultaat elk jaar meer dan 50 journalisten ter plaatse en alles bijeen enkele honderden strategische interviews.

 

Highly versatile, effective, flexible and proactive, with expertise proven at international level – be it in Sofia, Helsinki, Tel Aviv or the Silicon Valley!

Caroline Vandenplas

Head of Communications - EIT

Docks Bruxsel, van shoppingcenter naar ‘livingcenter’!

Portus Detailhandel

Job

Public Relations

Locatie

Brussel

Lancering

09.2019

Docks Bruxsel, de benjamin der Brusselse winkelcentra, werd tegen wil en dank meegezogen in een spiraal van ongefundeerde geruchten en foute percepties.

Meer lezen

 

 

Hun uitdaging was om die negatieve dynamiek proactief te counteren. En dus gingen we aan de slag: strategische persbriefings, promotie van een internationaal gerenommeerd evenement, een VIP-receptie, topontmoetingen met lifestyle-influencers, productie van een hele resem radiospots en zelfs een Prinselijk bezoek!

 

De cijfers spreken voor zich: terwijl de sector als geheel aan dynamiek inboet, heeft onze klant het aantal bezoekers met 7% zien toenemen, terwijl de ongeveer honderd handelaren die er zijn ondergebracht een gemiddelde omzetstijging van 9% kennen (tegenover 4% elders).

 

PR can be so old-fashioned… We were looking for a game changer – and we found it.”

Peter Todd

CEO - Portus Retail

Week Van Het Hartritme

WEEK VAN HET HARTRITME

BELGIAN HEART RYTHM ASSOCIATION (BeHRA)

Job

Evenement & E-Evenement

Locatie

België

Lancering

01.2012

De grootste nationale sensibilisatiecampagne rond hartritmestoornissen.

Meer lezen

Op tien jaar tijd maakte Vademecom van deze actie de niet te missen jaarlijkse afspraak van een honderdtal Belgische ziekenhuizen en enkele tientallen middelbare scholen. Ondanks de bescheiden oppervlakte van ons land is de Week van het Hartritme ondertussen uitgegroeid tot de belangrijkste actie in zijn soort wereldwijd!

 

Via een didactische website komen tienduizenden burgers elk jaar meer te weten over hartritmestoornissen en kunnen ze zich inschrijven voor de honderden initiaties in reanimatie en gratis hartritmescreenings.
Ter ondersteuning van de jaarlijkse campagne produceren we 100.000 folders, duizenden posters, strandvlaggen en andere displays en communiceren we het hele jaar door naar de pers. Onze persconferentie in het voorjaar trekt traditioneel veel journalisten uit verschillende mediahoeken.

 

Daarnaast worden de acties ook gepromoot via Facebook, waar we instaan voor alle content en community management. Verder organiseren we elk jaar een verrassingsactie, zoals bijvoorbeeld deze flashmob in het Centraal station van Brussel, die honderden vrijwillige koorzangers en dansers samenbracht om een voorkamerfibrillatie uit te beelden. Klik op de foto om de flashmob te bekijken – al meer dan 25.000 mensen gingen u voor!

 

“Dedication and enthusiasm to always surpass expectations.”

Dr. Georges H. Mairesse

Voormalig voorzitter

Belgian Heart Rhythm Association

BRAVE, HECTOR & FAMILY

MSD ANIMAL HEALTH

Job

Digitale communicatie

Locatie

Benelux

Lancering

09.2016

Beestenboel op sociale media!

Meer lezen

Onze klant wil zowel dierenartsen, veehouders als de eigenaars van huisdieren zo goed mogelijk informeren. Ons social media team creëerde daarom 7 Facebookgemeenschappen waarvoor we dagelijks content aanleveren en het community management verzorgen.

 

 

“After only one month of collaboration on our social media operations, Vademecom already achieved nearly 50% of the annual objectives in terms of digital awareness.”

 

 

Catherine Lion-Fort

Marketeer

MSD Animal Health